Parbrizul reprezinta aproape jumatate din rezistenta structurala a masinii

Parbrizul reprezinta aproape jumatate din rezistenta structurala a masinii

Desi parbrizul dintr-o masina ne protejeaza intotdeauna de elemente externe, cum ar fi vantul, pietrele sau praful, celelalte functii ale sale trec cu usurinta neobservate. Multi soferi nu sunt constienti de rolul sau vital in siguranta la volan.

Fereastra din fata a unui vehicul nu numai ca indeplineste sarcinile de baza pe care le cunoastem deja, ci are si un rol fundamental in reducerea daunelor in caz de accidente si, de asemenea, ne protejeaza din interior.

Pe langa facilitarea viziunii noastre si protejarea noastra de lovituri mici, un parbriz serveste si pentru aceste cinci functii pe care le explicam mai jos.

Rezistenta structurala este conceptul folosit pentru a se referi la rezistenta impotriva unei sarcini sau a unui impact. In acest caz, este important ca vehiculele actuale sa poata rezista la sarcini si socuri in crestere pentru a minimiza daunele din interior.

Lucrul surprinzator este ca parbrizul este o parte fundamentala pentru a rezista la aceasta presiune, in special in cazul rasturnarii sau accidentelor grave. Este una dintre piesele cheie pentru a preveni prabusirea acoperisului masinii sau deformarea structurii.

Este principalul motiv pentru care insistam ca parbrizul unei masini sa fie intotdeauna in cea mai buna stare. Aceasta este o problema de securitate.

Parbrizul ne protejeaza de soare in timp ce conducem

Desi blocheaza aerul si pietrele mici care pot sari la masina noastra, adevarul este ca elementul exterior impotriva caruia parbrizul ne protejeaza cel mai mult este soarele.

Sticla laminata a parbrizelor contine straturi care blocheaza aproximativ 90% din radiatiile ultraviolete care ajung la noi. In realitate, este un strat de vinil cu aceste proprietati pe care, de exemplu, majoritatea ferestrelor laterale nu le au.  Parbrize Acasa este locul in care iti poti schimba parbrizul mai usor.

Cele mai noi modele de parbrize incorporeaza senzori de lumina si ploaie

Nu toate geamurile din fata le poarta, dar cele mai recente modele incorporeaza functii „inteligente care va permit sa detectati cand exista putina lumina pentru a porni farurile masinii sau cand fereastra din fata este umeda pentru a activa stergatoarele de parbriz.

Desi nu toate parbrizele au nevoie de un senzor pentru a facilita conducerea in ploaie. Exista, de asemenea, tratamente anti-ploaie datorita carora reducem la minimum dependenta de stergatoarele de parbriz chiar si in cazul ploilor abundente.

Acesta este doar un exemplu al modului in care parbrizele pot incorpora, de asemenea, tehnologia care imbunatateste experienta noastra de conducere.

Parbriz termic pentru iarna

Un alt confort inclus in parbrizul actual este posibilitatea de a se incalzi in timpul iernii, atunci cand sosesc ingheturile. Aceasta functie inseamna ca nu depindem de razuitor sau de alte metode pentru a elimina gheata din sticla care ar putea sa o deterioreze.

Parbrizul termic este una dintre cele mai utile caracteristici pentru a evita accidentele sau abuzurile derivate din lipsa vizibilitatii la volan din cauza ghetii.

Relatia dintre parbriz si airbag

Desi poate parea surprinzator, geamul din fata al unei masini si airbag-ul sunt pregatite sa actioneze impreuna in cazul unui accident.

Parbrizul este un element important al unei masini, care are rolul de a proteja soferul si pasagerii impotriva elementelor atmosferice si a pietrelor aruncate de alte vehicule in timpul condusului. Cu toate acestea, parbrizul poate fi spart din mai multe motive.

Impacte: Impactul cu obiecte sau cu alt vehicul poate fi o cauza frecventa de spargere a parbrizului. Acest impact poate fi cauzat de accidente rutiere sau de obiecte aruncate pe drum, cum ar fi pietre sau ramuri.

Incalzire si racire: Incalzirea si racirea repetata a parbrizului poate fi o alta cauza de spargere, deoarece aceasta poate duce la fisurarea sticlei. Incalzirea excesiva poate fi cauzata de expunerea la soare prelungita, in timp ce racirea poate fi cauzata de schimbari bruste de temperatura.

Temperaturi extreme: Temperaturile extreme pot afecta integritatea sticlei si pot cauza spargerea parbrizului. Acest lucru poate fi cauzat de expunerea la temperaturi scazute in timpul iernii sau la temperaturi ridicate in timpul verii.

Uzura si degradare: Parbrizul poate suferi degradare in timp, cauzata de uzura si expunerea la elemente, cum ar fi praful, nisipul si apa. Acest lucru poate duce la fisurarea sau spargerea sticlei.

Defecte de fabricatie: Uneori, parbrizul poate fi spart din cauza unui defect de fabricatie, cum ar fi o sticla defecta sau o instalare incorecta.

In concluzie, spargerea parbrizului poate fi cauzata de mai multe factori, inclusiv impacte, temperaturi extreme, uzura si degradare si defecte de fabricatie. Este important sa se repare sau sa se inlocuiasca imediat orice dauna a parbrizului pentru a asigura siguranta si eficienta in timpul condusului.

Parbrizul este folosit ca protectie pentru sofer si pasageri impotriva elementelor atmosferice si a obiectelor aruncate in timpul condusului. El asigura o vizibilitate clara pentru sofer si permite aerului sa circule prin interiorul vehiculului. De asemenea, parbrizul poate fi folosit pentru a proteja interiorul vehiculului impotriva soarelui sau a luminii stralucitoare. In general, parbrizul joaca un rol important in siguranta si confortul in timpul condusului.

Gabriela Lazar

Learn More →