Advertorialul este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare de ani de zile. Datorită popularității marketingului de conținut, acesta a câștigat din ce în ce mai multă importanță. Un produs sau un serviciu inclus în mod inteligent în conținut valoros, util pentru cititor, este o formă de promovare eficientă și, mai presus de toate, acceptată de destinatari, spre deosebire de publicitatea tradițională.
Care sunt beneficiile principale ale unui advertorial?
În primul rând, ca și companie, ai control total asupra conținutului. Poți verifica textul înainte de a fi publicat, așa că poți decide dacă acesta este relevant și transmite informații valoroase utilizatorilor.
Un advertorial este eficient. Potrivit studiilor, până la 64% dintre consumatori au încredere în conținutul materialelor sponsorizate postate pe internet și fac achiziții pe baza acestora (în special electronice/electrocasnice).
Timpul pe care destinatarul îl petrece citind un advertorial este mult mai lung decât timpul de vizionare a unei reclame obișnuite, astfel încât contactul cu mesajul transmis se extinde și el și astfel este mai bine reținut.
Cu ajutorul unui advertorial, ai ocazia să îți prezinți compania într-un context mai larg, poți include mai multe informații, poți spune o poveste și inspira, educa sau explica funcționarea produsului și beneficiile acestuia. Acest lucru este foarte important pentru acei cititori care caută o soluție la o problemă la care oferta ta poate fi răspunsul și prin scriere advertoriale te poți prezenta publicului interesat.
Un articol sponsorizat inspiră o mai mare încredere în companie și construiește credibilitatea produselor/ofertelor prin caracterul jurnalistic al textului. Cititorul nu are impresia că este încurajat să cumpere, ci doar că va găsi în acel text informațiile pe care le căuta.
Unde trebuie publicat un advertorial pentru a fi eficient?
Ai decis să îți promovezi compania în mediul online apelând la serviciile de publicare advertoriale oferite de o echipă de redactori specializați în content writing?
Advertorialele pot lua multe forme diferite, de la o reclamă plătită pe toată pagina, care seamănă cu un articol de știri, până la un text mai scurt, mai direcționat, care se concentrează pe un anumit produs sau serviciu. Acestea pot fi găsite în diverse publicații, inclusiv reviste, ziare și instituții media online și pot fi o modalitate foarte eficientă pentru agenții de publicitate de a ajunge la publicul țintă.
În mod ideal, publicarea advertorialelor trebuie să fie realizate pe site-uri care sunt separate de pagina web pe care se promovează oferta, pentru că, în acest fel, utilizatorii vor avea mult mai multă încredere în mesajul transmis.
Una dintre agențiile care oferă posibilitatea de a publica advertoriale în presa online este Rocadia Digital Press. Aceasta pune la dispoziția companiilor numeroase site-uri și publicații online cu mulți ani de vechime și un trafic foarte mare, pentru a putea ajunge la un număr cât mai mare de cititori.
Advertorialele oferă o oportunitate unică de a interacționa cu publicul țintă într-un mod educațional, informativ și non-intruziv. Iar când sunt realizate corect, acestea pot fi un plus valoros la strategia de marketing.