Tot ce se întâmplă în motorul de căutare Google este posibil cu ajutorul unui algoritm foarte complicat. Un algoritm nu este altceva decât un sistem complex ce permite motoarele de căutare să proceseze, sorteze multe pagini în index. De fiecare dată când se folosesc cuvinte cheie în procesul de optimizare SEO se furnizează ca răspuns informaţii utile şi relevante într-o fracţiune de secundă.
Algoritmul Google prelucrează informaţii mereu, analizează conţinutul încărcat, decide o poziţionare pentru un site în SERP, oferă răspunsuri corecte şi conţinut de calitate la căutări, îmbunătăţeşte experiența utilizatorului. Practic Google nu face altceva decât să organizeze informaţii şi să le facă accesibile uşor şi utile. În permanenţă vor fi actualizări de algoritm pentru că Google îşi doreşte să fie din ce în ce mai bun la partea de căutare pe Internet.
De ce este important să apelezi la servicii de optimizare SEO?
Google caută să afle care este intenţia reală a utilizatorilor ce folosesc motorul său, după care interpretează şi arhivează cu acurateţe mare conţinuturile care pot oferi răspunsurile precise la tot felul de căutări şi întrebări mai nou, de când cu AI-ul în motoare de căutare. Deci ce face Google Search până când tastăm noi cuvinte cheie în bara de căutare şi vrem să căutăm o informaţie?
Există o parte de crawling, indexarea documentelor importante, copii ale lor, stocare index cu miliarde miliarde de pagini, aplică ranking pe rezultate returnate rapid. Se aleg doar răspunsuri relevante şi de calitate, grupate în ordinea relevanţei lor faţă de ceea ce se presupune că vrea utilizatorul să vadă în urma folosirii cuvintelor cheie.
Factorii de ranking ar fi: structura şi ierarhia site-ului, cât de uşor de scanat este, viteza de încărcare, calitatea conţinutului de pe site, utilitatea sa, coerenţa, alegerea de imagini compatibile cu textul ales în pagini, optimizare greutate, format, nume fişier şi atribut ALT, optimizarea pentru navigarea de pe dispozitive mobile, tablete, telefoane.
Metode avansate de optimizare a website-urilor
Ştiind deja ce este cu algoritmii Google putem să vedem în continuare şi câteva metode avansate de optimizare SEO pe baza algoritmilor de căutare.
- Evaluarea şi cercetarea cuvintelor cheie folosite – identificarea cuvintelor cheie relevante cu ajutorul Google Keyword Planner, Ahrefs sau SEMrush. Aşa vezi cuvintele cheie cu volum ridicat la căutări, concurenta scăzută. Cuvintele găsite trebuie încorporate rapid în titluri pagini, conţinut, etichete meta;
- Optimizări on-page – fiecare titlu de pagină are cuvinte cheie relevante, principale, etichetele H1-H2 sunt prezente, URL-uri sunt bine definite, descrierile meta au şi ele cuvinte cheie, la fel ca toate cele enumerate anterior. Şi în conţinut să fie cuvinte cheie principale relevante;
- Optimizări off-page – reţea de backlink-uri construită inteligent, se vor folosi doar link-uri de la site-uri de încredere şi cu autoritate foarte bună. Este bine să partajezi conţinutul pe reţele de socializare şi să participi la discuţii relevante din comunităţi on-line;
- Optimizări locale – Google My Business trebuie setat şi completat foarte simplu şi eficient, toate datele să fie corecte şi uşor de reţinut, actualizate. Recenziile trebuie să fie şi ele şi să fie grupate în funcţie de cuvinte cheie relevante;
- Îmbunătăţirea parametrului Time to Value pentru conţinut – în optimizare SEO, Time to Value înseamnă acel timp care îi este suficient utilizatorului ca să extragă ceva de valoare dintr-un conţinut, Time to Value pentru conţinut trebuie să fie scurt, timp scurt, utilizatorul găseşte imediat ce vrea. Toate elementele şi informaţiile relevante vor veni în partea de sus a paginilor web din site. Foloseşte tehnica piramidei inversate din jurnalism sau tehnica BLUF (bottom line up front). Renunţă şi la cuvintele de umplutură, fii mereu la subiect;
- Construieşte inteligent clustere de subiecte – un cluster de subiecte ar putea fi un grup de articole de pe site, de conţinuturi care se învârt în jurul unui subiect comun şi care au link-uri interne ce trimit spre alte articole din cluster, realizându-se o reţea web între ele. Cu ajutorul clusterelor de subiecte de pe un site demonstrezi autoritatea pe un subiect, relevanţa şi expertiza şi asta este excelent pentru SEO de calitate raportat la algoritmi;
Alte sfaturi importante pentru un website care să atragă trafic organic
- Linking intern strategic
Ai nevoie de relevanţă bună, autoritate. SEO-ul simplu nu te ajută la nimic, este nevoie de nuanţe, de cunoştinţe avansate de optimizare SEO şi de multă, multă experienţă. Link-urile interne foarte bine construite ajuta motoarele de căutare şi algoritmii lor să înţeleagă mai bine conţinutul şi structura site-ului tău, plus că vor naviga pe site mai rapid.
Ideea este simplă: legi paginile web importante de alte pagini relevante din punct de vedere semantic şi al subiectelor abordate. Foloseşte ancore descriptive per text care au aceeaşi intenţie de căutare ca toate cuvintele cheie primare de pe pagina spre care trimiţi. Ai la îndemână şi Semrush Backlink Analytics ca să faci totul mult mai simplu.
- Maximizează SERP cu schema FAQ
Se poate îmbunătăţi vizibilitatea şi creşte traficul organic fără să faci nimic legat de ranking. Te foloseşti de schema FAQ integrată în optimizare SEO on-page avansat. Ai întrebări al căror răspuns se află în conţinutul ce apare în SERP. Dar şi stilul conţinutului trebuie să fie tip întrebare şi răspuns ca să meargă bine această tehnică avansată.
- Featured Snippets
Cu ajutorul lor maximizezi SERP şi valoarea sa şi te asiguri că ai trafic organic de calitate cât de mult posibil. Ele apar în poziţia zero, peste rezultatele organice din SERP. Conţinutul va fi personalizat în funcţie de Featured Snippets. Foloseşte Keyword Magic Tool ca să găseşti cuvinte cheie pentru care vrei ranking bun.
- Începe testarea tip A/B
Testezi diferite versiuni ale conţinutului ca să găseşti cel mai eficient tip de conţinut relevant. Identifici pagini relevante din site pentru afacere, identifici parametri de îmbunătăţit pe pagini, testezi rapid toate ipotezele tale.
- Diversifică partea vizuală
Adaugă GIF-uri, imagini animate, grafică interactivă, videoclipuri la orice fel de conţinut relevant de pe site.
- Scapă de conţinutul care nu are rezultate bune din perspectiva SEO, refolosește-l
Evaluează mereu performanța conţinutului şi vezi ce poţi face ca să funcţioneze mai bine pentru tine.