
Ferrari este cel mai cunoscut producător de maşini sport cu sediul în Maranello. Puternice, foarte scumpe şi aproape imposibil de luat pentru un şofer obişnuit, noile Ferrari au făcut deja istorie atât prin caracteristicile de top, cât şi prin modalitatea în care funcţionează şi se deplasează pe orice tip de şosele.
Povestea Ferrari a început în 1929, odată cu fondarea companiei de către Enzo Ferrari, firma a tot sponsorizat piloţi şi a tot produs maşini de cursă până să producă maşini şi pentru drumurile publice. Poate ştii sau ai auzit de Ferrari mai des la cursele de Formula 1. Fiat este acum proprietarul majoritar al Ferrari, în 2005 Ferrari vindea deja 5.409 unităţi, dar vânzările au tot crescut şi aproape că s-au dublat între timp pe măsură ce viteza, luxul şi bogăţia care sunt simboluri ale Ferrari au atras tot mai mulţi şoferi cu dare de mână.
Cum să alegi un Ferrari de calitate?
Mai întâi te gândeşti ce buget ai la dispoziţie-poţi să cumperi un Ferrari nou sau poţi să iei un Ferrari rulat dacă îl găseşti la preţuri foarte bune. A doua variantă este şi cea mai bună dacă vrei să ai şi o maşină puternică în garaj şi să te bazezi pe ea ori de câte ori vrei să impresionezi şi să ai şi performanţe de vis pe orice tip de carosabil;
Două locuri sau patru? Când te gândeşti la masini Ferrari te gândeşti la maşini cu două locuri, dar sunt şi variante cu patru locuri. Plus că este important să te gândeşti şi la ce spaţiu de depozitare ai nevoie, ce vrei să faci cu noul tău Ferrari;
Motorul, fiabilitate şi eficienţă, stil de condus
- Motor V12 sau V8 – este mai bine să alegi varianta cu motor V12 dacă vrei performanţe de top la cel mai bun preţ pe care poţi să îl dai pe o maşină de lux şi cu specificaţii stelare. Desigur, şi varianta V8 este bună în prezent, costurile cu mentenanţa sunt mai mici la V8-uri, dar V12 are cu 50% mai mulţi cilindri decât V8 şi o capacitate mai mare a motorului, mai mult ulei şi combustibil se vor folosi la V12-uri;
- Cât de des şi cum vei folosi Ferrari-ul – este bine să ai clar în minte cum vei folosi noul Ferrari, ce vei face cu el, cât de des îl vei lua şi unde anume te vei deplasa cu el. Doar aşa ştii ce model este cel mai bun pentru tine şi ce buget vei aloca încă de la început;
- Fiabilitatea – este un aspect important când îţi cumperi o asemenea maşină sau iei un Ferrari rulat mult mai scump decât o maşină obişnuită de la un producător „normal”. Dacă ne raportăm la o maşină fiabilitatea include tot ce poţi să îi faci ca să funcţioneze corect şi cât de bine te poţi baza pe maşină, ce costuri implică pe termen lung şi dacă ţi le poţi permite pe lângă altele care sunt la ordinea zilei;
- Cine va conduce maşina sport de la Ferrari – este important să ştii ce fel de şofer eşti, ce stil de condus ai ca să îţi dai seama dacă un Ferrari ţi se va potrivi sau nu;

Autenticitate, stare generală, istoric de service, viteză şi testare maşină
- Priorităţile tale sunt importante şi stilul de viaţă – un Ferrari nu este o maşină pentru oricine. Dacă vei conduce masini Ferrari prin oraş şi cam atât nu merită să investeşti în el, dar dacă ai drumuri lungi de făcut şi te plimbi peste tot prin lume cu el mai mereu atunci da, poţi să investeşti în el fără regret. Stilul de viaţă îţi va dicta din start ce ai de făcut când vrei să îţi cumperi sau să iei un Ferrari rulat;
- Viteză vs. stil – da, orice Ferrari este rapid, dar nu prea găseşti un Ferrari ca să fie şi rapid şi să aibă şi un stil anume care să te cucerească de la primă privire sau de la prima cheie. Vrei viteză, cumperi cele mai noi modele de masini Ferrari, vrei să ai şi stil, să ai modele care arată mai ceva ca în reviste, trecutul mărcii şi modelele ceva mai vechi îţi vor fi utile;
- Fii atent la autenticitate – cumpără doar de la dealeri autorizaţi sau de la o sursă de încredere, verifică documente de provenienţă mereu, istoricul maşinii;
- Ţine cont mereu de starea generală – evaluează cu atenţie maşina, apelează şi la un mecanic cu experienţă, vezi să nu aibă semne de uzură, zgârieturi, deteriorări, daune majore. Priveşte cu atenţie şi interiorul ca să vezi uzura şi daunele şi acolo. Verifică motorul, componentele importante de sub capota ca totul să fie în perfectă stare de funcţionare şi fără uzură;
- Cere istoricul de service – verifică şi cere istoricul de service pentru Ferrari-ul tău. Orice Ferrari are istoric complet de întreţinere, service la intervale regulate de timp. Maşina trebuie să fi avut revizii, reparaţii doar în funcţie de recomandările producătorului;
- Atenţie la kilometraj – verifică cu mare atenţie kilometri parcurşi reali, fereşte-te de maşinile care au kilometraj prea mare şi vezi ce uzură există, valoarea maşinii va fi afectată cu siguranţă. Vezi şi ce vârstă are maşina şi dacă toţi kilometrii parcurşi „bat” cu vechimea Ferrari-ului care ţi-a făcut cu ochiul;
- Verifică numărul de şasiu – vezi să corespundă cu toate documentele de înmatriculare şi cu cele de la producător;
- Testează maşina, cere garanţie, atenţie la suspensii, transmisie şi la frâne.