Cum să alegi cea mai potrivită agenție de marketing pentru nevoile tale

Mai multă acoperire, mai mulți potențiali clienți și o mai bună comunicare a mărcii – asta te așteaptă de la o agenție marketing. Dar cum găsești furnizorul de servicii potrivit, care este bine poziționat pe toate canalele relevante? Ai nevoie de o agenție marketing dacă vrei să îmbunătățești vizibilitatea companiei tale și să te poziționezi optim pe piață. 

Companiile mici și mijlocii, comercianții cu amănuntul, cei care desfășoară activități independente și întreprinderile artizanale sau start-up-urile în special, se ocupă adesea de comunicarea mărcii și corporative. Acest lucru are avantajul distanțelor scurte și costurilor reduse. Dar resursele interne sunt limitate și există adesea o lipsă de profesionalism și de instrumente pentru o companie profesională și prezentarea mărcii.

În afacerile de zi cu zi există oricum puțin loc pentru publicitate coordonată, pagina de pornire și rețelele sociale. În consecință, multe oportunități de prezentare externă direcționată rămân neutilizate. Obiectivele de marketing nu pot fi atinse în măsura dorită, în acest fel. Acest lucru se aplică în special canalelor importante de marketing online. Astăzi acestea sunt motorul central pentru potențiali clienți și, prin urmare, pentru vânzările companiei tale.

Ce face pentru mine o agenție marketing potrivită?

Dacă vrei să promovezi creșterea economică a companiei tale, este logic să fii susținut de experți și să implici o agenție marketing. Agenția te sprijină în utilizarea canalelor de marketing care nu sunt utilizate sau nu sunt utilizate pe scară largă într-un mod eficient pentru public. Vederea din exterior ajută la recunoașterea și exploatarea potențialului ascuns.

O agenție bună este un jucător de echipă: în cooperare cu tine, întărește percepția asupra mărcii tale și a designului corporativ, precum și asupra produselor tale în grupul țintă. Cooperarea scurtează timpii de implementare a campaniilor și le multiplică efectul.

Sarcinile tradiționale ale unei agenții de marketing, cum ar fi proiectarea de logo-uri, joacă doar un rol subordonat astăzi. Accentul este pus pe conceptele de marketing holistice care se concentrează pe internet și activități combinate offline-online. În acest fel, îți extinzi conștientizarea mărcii, dezvolți relații cu clienții și ești prezent pe platformele de social media.

O comunicare de marketing promițătoare începe cu site-ul tău și marketingul online. Măsurile digitale coordonate precum SEO și SEA generează trafic calificat pe site-ul tău, prin intermediul rețelelor sociale și canalelor clasice, cum ar fi e-mailul, telefonul.

Creșterea Brandului Garantată: Agenție de Marketing Strategic la Prețuri Competitive

Creează un catalog de cerințe pentru o agenție marketing potrivită

Nu ai nevoie de sfaturi generale, ci de o strategie concretă pentru a-ți consolida obiectivele de afaceri. Cel mai important pas în găsirea agenției de marketing potrivite este să ai o înțelegere clară a nevoilor tale. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este cu o specificație. În el specifici ce așteptări ai de la cooperarea cu o agenție marketing.

Pe baza catalogului tău de cerințe, potențialul contractant poate estima efortul în avans și poate crea o ofertă personalizată pentru marketing. Și, dacă ai o imagine exactă a ceea ce ai nevoie, nu te vei îndrăgosti atât de ușor de promisiunile unora și poți găsi cea mai bună agenție marketing pentru tine.

Acesta este modul în care funcționează: notează toate punctele care sunt importante pentru tine. Cel mai bun mod de a face acest lucru este într-o sesiune de brainstorming cu colegii. Formulează cât mai specific aspectele individuale. Aceasta include, de exemplu, următoarele întrebări:

  • Unde anume trebuie să-mi facă mai cunoscută compania, agenția de marketing?
  • Ce campanii trebuie făcute și sub ce formă?
  • Ce mesaje cheie trebuie transmise?
  • Care sunt planurile și dorințele mele cu privire la canalele de social media?

Reține, de asemenea, punctele neclare care îți încetinesc progresul companiei. Adună în puncte tot ceea ce nu funcționează în prezent așa cum ar trebui.

Regula generală: Gândește-te pe termen lung!

Grupurile țintă, produsele și serviciile pot fi modificate. Agenția de marketing trebuie să fie capabilă să țină pasul cu această dinamică.

Beneficiezi de un concept holistic

Înainte ca o agenție de marketing să te poată ajuta ca furnizor de servicii cu proiectele tale de marketing, trebuie să facă o anumită muncă pregătitoare. Aceasta include crearea unui concept de marketing, care explică strategia propusă, include pași de parcurs pentru măsuri operaționale și stabilește obiective realiste. 

O agenție care îți înțelege nevoile nu începe selectiv, ci îți prezintă un concept de marketing holistic care:

  • Descrie status quo-ul clientului,
  • Definește grupul țintă din punctul de vedere al agenției,
  • Se ocupă de motivația grupului țintă,
  • Prezintă fazele individuale ale conceptului de marketing
  • Descrie un număr mare de măsuri individuale mai mici care funcționează împreună.

Vizibilitate îmbunătățită detașată de mediu

Dezvoltarea media digitală a schimbat dramatic lumea publicității. Schimbarea tehnologică creează în mod constant noi canale de comunicare și vânzări. Relevanța publicității online și pe mobil crește rapid. În același timp, însă, mediile clasice de comunicare și publicitate, cum ar fi fluturași, ziare, televiziune, ziare publicitare și evenimente continuă să existe.

O agenție cu servicii complete care este potrivită ca partener pe termen lung nu se angajează pe anumite canale și este pregătită pentru publicitatea bună de mâine. Practic, tehnologiile care sunt astăzi de ultimă generație pot fi deja depășite poimâine. De exemplu, s-au întâmplat multe în domeniul web design sau SEO în ultimii ani.

Verifică serviciile agenției: portofoliul de servicii trebuie să fie larg și de la  crearea de pagini de pornire, aplicații și videoclipuri, marketing în motorul de căutare care include SEO, Google ADS, Microsoft Advertising și Facebook ADS,  până la plasarea de publicitate pe toate canalele relevante pentru esti suficient.

Caută expertiză în marketing online și offline. Cel mai bun lucru de făcut nu este să cauți doar o agenție de marketing online, ci o agenție cu servicii complete, care are experiență în marketing clasic  și  marketing digital.

O agenție bună convinge prin expertiză și o gamă mare de servicii. Fă-ți timp pentru a verifica conceptul de marketing propus, măsurile recomandate și calculul. Explorează pentru a găsi cea mai bună agenție marketing:

  • Cum îți rezolvă problemele acțiunile propuse?
  • La ce beneficii te poți aștepta în ceea ce privește clienții tăi?
  • Cât de realistă este atingerea scopului?
  • Ce raportare este planificată?

Caută o conversație directă cu agenția online și cere explicarea punctelor individuale într-un dialog constructiv. Dacă ceva nu este clar, întreabă. Exprimă-ți orice îngrijorare dacă ai îndoieli cu privire la eficacitatea oricărui aspect. Solicită ajustare sau retușare dacă este necesar.

Gabriela Lazar

Learn More →